20:59 uur 23-06-2020

Een onderzoek van BARC toont de belangrijkste uitdagingen voor het worden van een datagestuurde onderneming

Datacatalogi genoemd als beste manier om datagestuurde ondernemingen krachtiger te maken; succes draait om betrokkenheid van de bedrijfsgebruiker en om samenwerking

REDWOOD CITY, Californië–(BUSINESS WIRE)– Alation Inc., marktleider in bedrijfsdatacatalogi, heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt van een mondiaal onderzoek, Leverage Your Data, A Data Strategy Checklist for the Journey to the Data-Driven Enterprise, (Breng je data op een hoger plan, een datastrategiechecklist voor de weg naar een datagestuurde onderneming), waaruit bleek dat terwijl bijna elk bedrijf datagestuurd wil zijn, het gebrek aan documentatie en kennis over data dat doel in de weg staat. Het onderzoek dat door Alation werd gefinancierd en uitgevoerd door Business Application Research Center (BARC), laat zien dat de belangrijkste sleutel tot een datagestuurde onderneming het met succes implementeren is van een datacatalogus die een actieve bijdrage en samenwerking van de bedrijfsgebruiker stuurt.

Volgens het onderzoek geeft 90% van de respondenten aan dat data hoge prioriteit hebben bij besluitvorming in de onderneming, maar slechts 25% meldt dat beslissingen voornamelijk of uitsluitend op basis van data worden genomen. Verscheidene blokkades weerhouden de bedrijfsgebruiker van het omarmen van data en voorkomen daardoor dat organisaties datagestuurd worden. Deelnemers melden als hindernissen een gebrek aan informatie en documentatie over data, inzicht in wie welke data gebruikt en met welk doel en inconsistente betekenissen en interpretaties van data. Zij stellen ook dat de toegang tot data te gecompliceerd is en dat zeer belangrijke tijd wordt verspild doordat dezelfde vragen worden gesteld over data of repeterend werk, die bedrijfsgebruikers verder in de weg staan bij het nemen van datagestuurde beslissingen.

Om deze obstakels te overwinnen, zegt het rapport dat ondernemingen een datacultuur moeten aanmoedigen die de bedrijfsgebruikers krachtiger maakt. De datacatalogus stuurt datademocratie door brede toegang tot data te bieden en gezamenlijke informatie-uitwisseling te stimuleren waar datagebruikers – van bedrijfsgebruikers tot data-analisten – bezig zijn met een iteratief proces dat datakwaliteit en het juiste gebruik van data garandeert. De catalogus pakt de uitdagingen aan die geassocieerd worden met datadocumentatie door een bedrijfsglossary te bieden die toegang tot goedgekeurde datadefinities tussen afdelingen vergemakkelijkt, waardoor de betekenis en interpretaties van sleutelfiguren in de organisatie consequent zijn. Door deze hordes weg te nemen en bedrijfsgebruikers krachtiger te maken met een gezamenlijk platform, zijn organisaties in staat om de echte waarde van hun data te ontsluiten. Daarom gebruikt 77% van de respondenten momenteel een datacatalogus of is van plan dat te gaan doen.

“Het BARC-onderzoek weerspiegelt de uitdagingen die onze klanten ervoeren voordat zij Alation gingen gebruiken. Organisaties hebben behoefte aan een datacatalogus die onderzoek en ontdekking mogelijk maakt, de context biedt bij hoe data te gebruiken en samenwerking tussen gebruikers aanmoedigt,” aldus Satyen Sangani, CEO en mede-oprichter van Alation. “Alation is het fundament voor het opbouwen van een datacultuur en we zien meer ondernemingen van onze datacatalogus profiteren om die culturele verschuiving te sturen en meer waarde uit hun data te halen.”

Vier jaar op rij is Alation genoemd als allerbeste datacatalogus in de Dresner Advisory Services’ 2020 Wisdom of Crowds® Data Catalog Market Study. Alation wordt ook erkend als leider in de Forrester Wave for Machine Learning Data Catalogs, drie keer als leider in Gartner’s Magic Quadrant for Metadata Management Solutions en is geselecteerd als keuze van klanten van Gartner Peer Insights voor Metadata Management Solutions.

Voor het downloaden van een kopie van Leverage Your Data, a Data Strategy Checklist for the Journey to the Data-Driven Enterprise, klikt u hier.

Om meer te weten te komen over het onderzoek, registreert u zich voor de BARC Launch Party: How do Companies Find, Understand and use Trusted Data for Analytics? die twee keer wordt gehouden, om 9 am CEST en om 5 pm CEST op 25 juni 2020.

Om meer te weten te komen over hoe klanten Alation gebruiken voor databeheer, registreert u zich voor ons aanstaande webinar met Bob Seiner, auteur van Non-Invasive Data Governance en de Riot Games op 7 juli 2020 voor klanten van Alation.

Over Alation

Alation was wegbereider voor de datacatalogusmarkt, als leider bij de ontwikkeling van datamanagement naar het sturen van datacultuur. Klanten van Alation profiteren van de datacatalogus als een platform voor dataonderzoek en ontdekking, databeheer, datarentmeesterschap, analytica en digitale transformatie. Met de krachtige Behavioral Analysis Engine, ingebouwde samenwerkingsmogelijkheden en open interfaces biedt Alation een platform voor ondersteuning van een breed scala aan data-intelligentieoplossingen door het combineren van machineleren met menselijk inzicht, om de meest veeleisende uitdagingen in datamanagement aan te pakken. Bijna 200 organisaties sturen hun datacultuur en verbeteren de databesluitvorming van hun organisaties met Alation, waaronder AbbVie, DraftKings, Exelon, Finnair, Genentech, GoDaddy, Marks & Spencer, MercadoLibre, Munich Re, New Balance, New Relic, Pfizer, Scandinavian Airlines, Scout24 en US Foods. Alation heeft haar hoofdkantoor in Silicon Valley en is opgericht door Costanoa Ventures, Data Collective Venture Capital, Icon Ventures, Sapphire Ventures en Salesforce Ventures. Ga voor meer informatie naar alation.com.

Over BARC

BARC (Business Application Research Center) behoort tot de meest vooraanstaande onderzoeksbureaus voor bedrijfssoftware in Europa en richt zich op de gebieden data, business intelligence (BI) en analytica, enterprise content management (ECM) en customer relationship management (CRM). Het bedrijf is opgericht in 1999 als spin-off van de Chair of Business Administration and Information Systems bij de Julius-Maximilians-University in Würzburg. Momenteel combineert BARC empirisch en theoretisch onderzoek, technische expertise en praktische ervaring, waaronder constante uitwisseling met alle marktdeelnemers. Ga voor meer informatie naar: www.barc-research.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Contacts

Ashley Womack

Directeur, Public Relations, Alation

Ashley.Womack@alation.com

Check out our twitter: @NewsNovumpr